Știrea zilei de ieri este despre BMW care cere un abonament lunar de 18 dolari pentru opțiunea de încălzire în scaune atunci când îți cumperi o mașină „premium” dă zeci de mii de ieuro. Și nu se opresc aici, lista cu servicii începe să tot crească.

Încălzire în scaune cu abonament de 18 dolari de la BMW. Boss, hai la mine că ți-o fac cu 100 lei pă viață

Aceste tipuri de abonamente lunare sau plăți integrale pentru anumite servicii opționale de pe mașinile BMW au fost lansate de acum în Coreea de Sud, urmând ca în viitorul apropiat să ajungă și în Europa sau pe alte continente.

Și acum să facem un exercițiu de imaginație, ne vom cumpăra un BMW i7 Full Electric care costă 132.447 euro preț de listă sau:

  • Essence la 151.668 euro
  • Balance 161.444 euro
  • Signature 176.543 euro

Pe lângă acest preț, cei de la BMW o să vină la voi și o să zică așa:

  • vrei faruri cu reglare automată fază scurtă/lungă? 10 euro pe lună sau 176 pă viață
  • vrei informații despre indicatoare? 25 euro pe lună
  • vrei să ai ACC (Adaptive Cruise Control)? 35 euro pe lună
  • vrei să simți căldură la buci iarna când e frig? 15 euro pe lună pentru scaunele din față și 18 euro pe lună pentru scaunele din spate
  • vrei să auzi un sunet de tobă de coteț pisicuță când mergi cu mașina ta electrică? 99 euro pe lună
  • vrei actualizări de hărți? 79 euro pe lună
  • vrei acces la servicii online? 179 euro pe lună
  • vrei să poți veni cu mașina în service dacă se strică? 895 euro pe lună
  • vrei volan încălzit? 12 euro pe lună
  • vrei să poți schimba vitezele? 25 euro pe lună
  • vrei să deschizi ușa de la șofer de mai mult de 100 ori pe lună? 20 euro pe lună
  • și lista poate continua …

Înțeleg că au preluat modelul Tesla unde pentru niște opțiuni foarte avansate trebuie să plătești o taxă (și atât) pentru activare în nici un caz abonament lunar, și în nici un caz pentru servicii care ar trebui să fie incluse by default pe mașină mai ales după ce dai o grămadă de bani pe coteț. Singurele plăți la Tesla sunt pe lângă pilotul automat standard care îți păstrează distanța și îți menține viteza setată:

  • Enhanced Autopilot – 6000 euro (îți oferă acces la navigație pe autopilot, schimbarea automată a benzii, parchează singură, poate fi controlată din telefon și condusă)
  • Full Self-Driving Capability – 12000 euro ( ai Standard și Enhanced Autopilot + semafoare și semne de stop unde oprește singură, iar în curând va putea conduce singură și vira pe străzile din orașe)

Să mai facem un exercițiu de imaginație: mergi cu noul tău BMW i7 pe stradă și vine o mașină de poliție și te oprește. Îți cere actele și te roagă să îi arăți trusa medicală și stingătorul plus cele două triunghiuri. Te duci la portbagaj, îl deschizi și când să pui mâna pe lateral să deschizi ușița unde sunt trusa, stingătorul și triunghiurile să nu o poți deschide că nu ai plătit abonamentul de 10 euro pe lună pentru ele?

BMW spune că a inclus un hardware performant plus opțiuni extra de blocare pe software-ul care este instalat pe mașini tocmai pentru a securiza activarea/dezactivarea acestor funcții din exterior. Asta până vor ajunge la și în România unde băieții pe olx vor oferi servicii de activare „boss hai la mine că ți-o fac cu 100 lei pă viață”.

Sursă: mobilissimo.ro


Urmărește-mă pe Google News sau activează

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu