ATT sau App Tracking Transparency va fi activată în următorul update al iOS 14, iar cu ajutorul ei putem bloca reclamele targetate în funcție de datele personale colectate de Facebook sau alte aplicații instalate pe iPhone/iPad.
Nu este ceva nou faptul că Facebook s-a opus din start acestei noi opțiuni de a oferi utilizatorului opțiunea de a alege ce să facă cu datele lui atunci când vine vorba de reclame.
Apple a introdus o nouă secțiune în App Store denumită Privacy iar acolo sunt trecute toate datele colectate de fiecare aplicație. Desigur, există și excepții aici mai ales că vorbim de Google sunt tare curios dacă îi vor întrece pe cei de la Facebook în colectare de informații personale.
Privacy means peace of mind, it means security, and it means you are in the driver’s seat when it comes to your own data. Our goal is to create technology that keeps people’s information safe and protected. We believe privacy is a fundamental human right, and our teams work every day to embed it in everything we make.
— Craig Federighi, Apple’s senior vice president of Software Engineering.
Acestea fiind spuse vă las și pe voi să vă documentați legat de „cât de mult știe Facebook despre tine” și apoi să faceți alegerea pe care o considerați.
Citeam comentariul lui Cătălin și vroiam să îi dau dreptate. Exact, ATT nu îți reduce numărul reclamelor ci nu îți mai colectează datele tale. Cei care cumpără prin reclame targete au un procent mult mai mic față de cei care cumpără prin recomandări/prieteni/cunoștiințe/online sau direct de la un magazinul fizic.
Cum activăm ATT?
Sunt două moduri și am să le explic mai jos. Calea este următoarea Settings → Privacy → Tracking
- ON – orice aplicație instalată care urmează să folosească datele tale, îți va cere acordul printr-un pop-up. Poți alege Da sau Nu, nu vreau!
- OFF – automat toate cererile sunt respinse și datele tale nu vor fi partajate
Această opțiune este setată by default pe OFF, deci toate cererile sunt respinse, iar datele tale nu vor fi trimise/folosite de nici o aplicație.
Facebook se pregătește să își joace ultima carte și vrea să lanseze un proces împotriva Apple pentru comportament anti-concurențial, în special vrea să atace ATT și iMessage. De ce și iMessage? Pentru că circulă niște zvonuri legate de blocarea utilizării în mod implicit de aplicații terțe pentru iMessage. Facebook vrea să își selecteze ca aplicație prestabilită Messenger sau WhatsApp și sunt supărați că Apple nu permite asta în iOS.
O să fie o primăvară interesantă. Voi, cum o să procedați? Le dați acces la datele voastre sau le blocați?
Eu vă spun din start că opțiunea va fi pe OFF, rejected by default!
[…] ATT sau App Tracking Transparency va fi activată de Apple în următorul update iOS 14.4 unde fiecare utilizator poate alege dacă vrea ca datele sale să fie colectate de Facebook și vândute mai departe către terțe firme. Facebook a dat în judecată Apple deși știu că nu vor avea câștig de cauză, dar se zbat, trimit scrisori, pun oameni să vorbească ca să te convingă, pe tine, să activezi colectarea de date personale. […]
[…] 14.5 și iPadOS 14.5 vin cu opțiunea de a alege dacă vrei ca datele tale personale să fie colectate atunci când utilizezi diferite aplicații din App Store. Apple a introdus în App Store o nouă […]
[…] În acest moment se așteaptă lansarea lui iOS 14.5 care aduce mai multe noutăți printre care și opțiunea ATT. […]
[…] Furtul datelor este la mare căutare, iar cel mai mare dintre ei este Facebook. Se pare căci chinezii de la TikTok, Tencent și alți giganți vor să creeze un tool prin care să fenteze restricțiile ce vor fi impuse de Apple începând cu iOS 14.5 când va fi activă noua opțiune ATT. […]