Citește articolul și află tot ce trebuie să știi despre modurile în care platformele de streaming obțin bani pentru conținutul disponibil și multe altele.

Streaming online bani platforme
Photo by Nicolas LB on Unsplash

Platformele de streaming online – alterantiva modernă la opțiunile clasice de divertisment!

Filme, seriale, muzică, podcasturi, show-uri de divertisment, documentare, transmisiuni de jocuri 77777 gratis, jocuri video, transmisiuni sportive și multe altele – toate acestea sunt posibile astăzi datorită platformelor de streaming. Acoperind aproape întreaga suprafață a Globului, serviciile de streaming online a devenit una dintre alternativele viabile la sursele tradionale de divertisment, precum televiziunea și radioul.

Pe lângă varietatea conținutului, platformele de streaming le oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și selecta conținutul după dorință, acces pentru mai multe dispozitive conectate și disponibilitate la orice oră.  Mai mult decât atât, companiile de streaming investesc masiv pentru ca utilizatorii să beneficiezi de conținut nou și de calitate. Și toate aceste servicii de streaming sunt disponibile la purtător, grație aplicațiilor mobile!

Care sunt cele mai importante platforme de streaming online în 2022?

Youtube este cea mai populară platformă de streaming online cu caracter general, având în 2022 peste 2.47 de miliarde de utilizatori. Facebook dispune de 2.93 de miliarde de utilizatori, o parte dintre aceștia accesând serviciile de streaming Facebook Live, iar Twitch are 140 de milioane de vizitatori zilnic.

TikTok este una dintre platformele de socializare care oferă opțiunea de streaming live, în acest moment, fiind înregistrați peste 1.53 miliarde de utilizatori. La nivel de servicii de streaming video, lista celor mai populare companii include:

  • Netflix – 225 milioane de utilizatori
  • Prime Video – 205 milioane de utilizatori
  • Disney+ – 130 de milioane de utilizatori
  • HBO Max – 85 milioane de utilizatori
  • Hulu – 45 milioane de utilizatori

În materie de muzică, Spotify este cel mai bine cotat serviciu de streaming, având 180 de milioane de utilizatori. Apple Music dispune de 80 de milioane de utilizatori la nivel globl, Amazon Music contorizează 55 de milioane de utilizatori, YouTube Music are 50 de milioane de utilizatori înregistrați, iar SiriusXM 35 de milioane de utilizatori.

La nivel de platforme de gaming online, Twitch este cel mai important canal de streaming, având 5.64 de milioane de utilizatori. Pe locurile următoare se situează YouTube Gaming, care a înregistrat 1.16 milioane de utilizatori și Facebook Gaming (în jur de 580.000 de utilizatori).

De ce preferă oamenii serviciile de streaming în dauna surselor obișnuite de divertisment?

35% dintre cei care utilizează o platformă de streaming apreciază acest gen de servicii pentru că le oferă acces la conținutul pe care îl doresc. Un procent de 31% dintre aceștia se declara mai mult decât satisfăcuți de opțiunea de conținut la comandă, iar 34% apreciază opțiunea de vizionare de tip “binge”.

Faptul că show-urile oferite nu sunt întrerupte de publicitate constituie un avantaj major pentru 23% dintre utilizatorii serviciilor de streaming. 21% dintre utilizatori sunt încântați de faptul că întreg conținutul este gândit ca să ofere un nivel ridicat de divertisment, iar 19% dintre aceștia apreciază conținutul original.

De ce ar renunta utilizatorii la abonamentul pe care îl au la serviciile de streaming video?

Prețul prea ridicat al abonamentului reprezintă principalul motiv pentru 49% dintre utilizatori. Eliminarea conținutului care îi interesează și găsirea unui serviciu de streaming care le oferă opțiuni mai avantajoase îi determină pe 31% dintre utilizatori să renunțe la actuala opțiune de streaming online.

29% dintre utilizatori ar renunța la actualul serviciu de streaming dacă ar găsi o variantă mai accesibilă din punct de vedere al prețului de abonament. Creșterea volumului de reclame i-ar determina pe 17% dintre utilizatori să renunțe, la fel cum 16% dintre aceștia ar renunța la serviciul de streaming în cazul în care ar opta pentru introducerea de reclame.

Cât de mulți bani câștigă platformele de streaming la nivel global?

În acest moment se estimează că pe piața de streaming operează aproximativ 200 de servicii. Acestea le oferă utilizatorilor conținut video, audio, gaming, muzică, show-uri, documentare și multe altele. În 2021, valoarea pieței de streaming video a fost de 60.1 miliarde de dolari, dar până în 2030 se așteaptă ca suma să crească până la 330 de miliarde de dolari.

Cum câștigă bani serviciile de streaming online?

Serviciile de streaming video nu se bazează pe publicitate pentru a câștiga bani, așa cum este cazul platformelor de gaming și cu conținut general, precum Youtube, Twitch sau Facebook Live. Acestea se bazează în primul rând pe abonamentele plătite de utilizatori, iar unele servicii, precum Netflix, le oferă abonaților opțiuni de abonament personalizate, care generează extra câștiguri pentru platformă.

Alte servicii de streaming, așa cum este BBC iPlayer sau ITV le permit companiilor de publicitate să plaseze reclame direcționate către un anumit tip de public-țintă. În schimbul acestui favour, companiile vor plăti diverse sume către platformele de streaming. O altă opțiune de a face bani este din închirierea de conținut pe DVD-uri, așa cum este cazul Netflix.

Unele platforme, așa cum este Twitch, le oferă utilizatorilor și diverse mărfuri (în general, îmbrăcăminte sportivă și produse licențiate) pentru a obține bani. De asemenea, Twitch a creat și Bits (emoji animați) care pot fi cumpărați și folosiți în jocurile favorite. Grație acestor metode, serviciile de streaming online reușesc să furnizeze conținut de calitate, devenind principala sursă de divertisment a societății moderne!


Urmărește-mă pe Google News sau Feedly

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu