Un nou studiu concluzionează faptul că Amazon împreună cu alte firme terțe folosesc datele vocale de la Alexa pentru a targeta clienții cu reclame personalizate, iar Siri nu face asta și respectă politicile de intimitate impuse de Apple.

apple-music-amazon-echo-alexa

Foarte mulți utilizatori de boxe Amazon Echo s-au plâns pe internet că după ce vorbeau în casă se trezeau pe telefon cu reclame targetate și nu înțelegeau de ce. Ei bine răspunsul îl aveți acum, toate datele erau folosite de Amazon și vândute către alte companii terțe pentru reclame.

În schimb Apple nu a făcut asta, datele colectate au fost utilizate doar pentru îmbunătățirea funcționalității Siri pe boxele HomePod și HomePod mini. Ulterior, Apple a modificat modalitatea de colectare prin introducerea unei opțiuni de acord explicit al utilizatorilor dacă vor sau nu să ajute la îmbunătățirea asistentei vocale Siri.

Opțiunea poate fi activată/dezactivată din Settings → Privacy → Analytics & Improvements → Improve Siri & Dictation → On/Off

Conform studiului, cel puțin 41 de parteneri Amazon au folosit datele primite de la Amazon pentru a trimite reclame personalizate în funcție de „interesele ascultate”.

Similar to what you’d experience if you made a purchase on Amazon.com or requested a song through Amazon Music, if you ask Alexa to order paper towels or to play a song on Amazon Music, the record of that purchase or song play may inform relevant ads shown on Amazon or other sites where Amazon places ads.

 

— Lauren Raemhild, spoksperson

Cei de la Amazon spun că vocile clienților nu au ajuns la alte companii, ci doar niște transcrieri transformate în text din voce. Suficient!

Sursă: 9to5mac.com


Urmărește-mă pe Google News sau activează

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu