NU suntem pregătiți pentru plata facturilor printr-o singură aplicație.

by on Jul 2, 2017, 09:49
2

Pentru că nu suntem și punct! Citeam la Ionut, cum se poate face plata facturilor folosind o singură aplicație, printr-un singur clic, fără griji (asta o vom dezbate mai jos), nu spunea nimic de costuri deși ele trebuie să existe pentru că tu ca și business trebuie să trăiești din ceva, doar nu ești Țiriac să te scoată banii afară din casă.

Ieri, în timp ce mă dăinam pe facebook în laterial mi-a sărit în ochi o reclamă la o aplicație de plată a tuturor facturilor tale. Era cu sign-up acum și te anunțăm când se lansează. De dimineață citesc articolul lui Ionut despre o aplicație care deja face acest lucru cu 1-click & all the stuff.

Știind că am văzut ieri reclama, m-am pus pe facebook să o caut, dar fără succes. Din păcate search-ul din facebook nu este foarte friendly, indiferent ce cauți și ce filtre setezi. Sigur va reapare în newsfeed.

Toată lumea a trecut pe online. Traficul pe mobil a crescut enorm în ultimii ani, motiv pentru care dacă nu ești online nu exiști. Facturile la utilități ne dau bătăi de cap, dar nu toate, atunci când trebuie să le plătim. Fie alegem să mergem la ghișee și să stăm la coadă, fie să facem plata online.

Din 2009 plătesc facturile la E.ON, la ENEL și la Digi doar online. Din păcate la vremea respectivă UPC nu avea sistem online de plată ci trebuia să merg la caserie, să uit, să primesc somații sau să mă cert cu fetele că nu au să îmi dea rest.

plata facturilor

Atât E.ON cât și Enel au aplicații mobile în App Store și Googe Play, făcând plățile mult mai ușoare, securizate și direct în contul lor fără intermediari. Folosesc aplicația 1Password pentru macOS și pentru iOS sincronizate cu datele de card, iar plata se face instant cu mail de confirmare.

Deschizi aplicația, selectezi factura, apeși plătește, completezi datele sau folosești 1Password și finalizezi. Primești sms cu codul de confirmare de la bancă, îl introduci și gata.

De ce nu suntem pregătiți?

Pentru că sunt foarte mulți care au încă wc-ul în curtea din spate a casei, pentru că existe magazine mici/mari care nu au încă POS și nu poți plăti cu cardul, pentru că le este frică, pentru că au auzit tot felul de povești aberante despre hackeri și câte și mai câte…

Un astfel de sistem integrat presupune niște costuri:

  • de administrare
  • de procesare comenzi
  • de programare notificări
  • hosting, baze de date, website, mobile
  • angajați – nu poate fi doar o singură persoană
  • și nu în ultimul rând, un comision sau o taxă lunară sau anuală.

Și acum să revenim la oile noastre, de ce aș plăti o taxă ca cineva să îmi plătească facturile când o pot face eu gratis pe laptop sau telefon?

Așa că, te întreb pe tine cititorule, tu ai plăti pentru un astfel de serviciu?

2 COMMENTS

  1. Raiffeisen online este ok, plăti programate și repetitive,
    tranzacții ușoare, comision 0.

Leave a Reply


1. Comentariile fițoșilor, îngâmfațiilor și atotștiutorilor vor dispărea instantaneu!
2. Voia bună este la ea acasă, comentează acum!
3. Orice comentariu, este aprobat automat, dar poate fi șters fără explicații!