Cum raportăm tentativele de fraudă/phishing către Apple

by on Apr 16, 2018, 11:19
0

Suntem în 2018, iar aproape toată lumea are acces la internet fie pe mobil, fie pe laptop sau alt dispozitiv, iar acest lucru ne face vulnerabili la tentativele de fraudă sau phishing si este posibil să cădem pradă acestor mici hackeri care aceaștă doar un click.

Cu acel click, mai multe informații se duc către cel care a produs acel virus, iar informațiile pot fi de mai multe forme, de la cele simple, user și parolă de mail sau altele până la contul bancar sau cardul dacă este salvat în vreun browser.

Există o secțiune dedicată unde Apple menționează toate detaliile pe care trebuie să le ai în vedere atunci când primești un email sau cum funcționează anumite servicii. Detalii aici.

Ce vă recomand eu:

  1. Indiferent ce email primiți de la Apple, iTunes sau iCloud nu dați click pe link-uri;
  2. Verificați legătura link-ului iar dacă acesta duce către *.apple.com atunci e safe;
  3. Apple nu vă cere niciodată detalii despre parolă, cont, card, ei deja le au;
  4. Nu oferiți nici un fel de date pe email, indiferent de destinatar și sunteți SAFE!

Dacă primiți mailuri ciudate, Apple recomandă să le redirecționați că ei, pentru o analiză iar dacă cei din spatele lor pot fi identificați sigur o vor face ei. Sunt 3 moduri:

  1. Pentru phishing și fraudă, trimiteți către reportphishing@apple.com
  2. Pentru phishing și fraudă privind contul iCloud.com, trimiteți către abuse@icloud.com
  3. Pentru orice alt spam, phishing sau fraudă în iMessage sau Phone, folosiți Block sau Report Junk.

Diferența bănuiesc că o vedeți nu?

NO COMMENTS

Leave a Reply


1. Comentariile fițoșilor, îngâmfațiilor și atotștiutorilor vor dispărea instantaneu!
2. Voia bună este la ea acasă, comentează acum!
3. Orice comentariu, este aprobat automat, dar poate fi șters fără explicații!


Fii și tu social! comments