Astăzi am citit un pic istoria celor de la QuickMobile și a celor de la Service Return compania care face service pentru produsele vândute de ei și aici sunt într-o dilemă legată de noul MacBook Pro 13 inch cu M1 de 16GB și 512GB SSD și am nevoie de ajutorul vostru.

Ei bine, părerile sunt împărțite 99% au avut probleme cu produsele trimise în service, scoase din garanție cu motive de zgârieturi, loviri, îndoiri sau alte motive. Ba, chiar și cei care le-au desfăcut și le-au dat retur a doua zi, le-a fost respins returul pe motivele de mai sus.

De ce am nevoie de ajutorul vostru? E simplu, vreau să îmi cumpăr un MacBook Pro 13 inch cu M1 de 16GB și 512GB SSD, singurii care îl au listat pe site sunt cei de la QuickMobile și Noumax.

listă cu magazinele online care au la vânzare MacBook Pro, Air și Mac mini cu M1

Noumax

Pe site-ul lor încă apar ca și Apple Authorized Reseller deși știu că la un moment dat au renunțat la service și nu am mai auzit de ei în ultimii ani. Acum după lansarea noilor MacBook cu M1 au reintrat în atenția utilizatorilor.

Preț în configurația 16GB ram + 512GB ssd = 9581 lei

Noumax MacBook Pro 13 inch M1 16/512GB

QuickMobile

Aici găsim același MacBook Pro 13 cu M1, 16GB/512GB dar cu codul MYDC2 trecut în descriere, cu tastatură în layout international (la noumax puteam alege RO) la un preț de 8499 lei.

QuickMobile - MacBook Pro 13 M1 16/512GBCe mă duce un pic în eroare este diferența de vreo 1000 lei față de Noumax (și probabil de la alți retaileri emag, evomag, altex care vor lista și ei acest model) dar și faptul că:

  • link către produsul de pe QuickMobile
  • pot selecta o extragaranție de 4 ani cu 199 lei
  • fără asigurare casco (730 lei/1an sau 1252lei/2ani)
  • adăugat voucher 3% discount – QUICK5418
  • preț final 8453 lei
  • dacă excludem garanția extinsă, prețul final cu 3% discount QUICK5418 ajunge la 8259 lei

Dacă judecăm după produs și beneficii, nu avem un concurent la acest preț pentru MBP 13 M1 16/512GB. În suma de 8453 lei avem noul MBP + extragaranție de 4 ani + discount 3% prin codul QUICK5418

Aici aș avea câteva întrebări și nu știu dacă o să și primesc vreun răspuns corect/sincer:

  1. De unde se aduc aceste laptopuri? Codul MYDC2 l-am găsit pe apcom.eu (distribuitori autorizat Apple) însă nu are detalii despre specificații, iar în România nici un alt furnizor nu are acest cod de produs.
  2. Am garanție internatională 1 an de zile din partea Apple? Pe softpedia majoritatea celor care se plâng o fac pentru produsele Samsung, LG, Xiaomi care sunt pentru piața din China/Asia și care nu au garanție oficială în RO doar prin QuickMobile și Service Return.
  3. Ce se întâmplă dacă după primul an de garanție Apple, am nevoie de service și trebuie să apelez la Service Return? Mă trezesc și eu cu un produs scos din garanție după ce am dat 8500 lei? Poate îl lovește curierul, poate îl zgârie chiar ei în service…

Dacă puteți să împărtășiți experiența voastră cu cei de la QM și Service Return ar fi de mare ajutor, iar dacă aveți vreun răspuns la una din întrebările de mai sus le aștept cu drag în comentarii.


#update 07.12.2020

Cei de la QuickMobile au anulat majoritatea comenziilor făcute pentru modelul din linkul de mai sus, pe motiv că “s-a strecurat o greșeală” iar cei 16GB defapt sunt doar 8GB. Ca și mulțumire le-au dat un voucher de 50 lei pentru următoarea comandă.


Urmărește-mă pe Google News sau activează

  • Nu am experienta in privinta Macbook-urile, dar pot sa iti spun despre experienta mea cu alte laptopuri, care este dezastroasa. In primul rand, produsele sunt categoric importate (de aceea se justifica pretul) – motiv pentru care primesti un incarcator de China si un adaptor (atentie!- daca comandati de la ei, aruncati-l la gunoi imediat, este o prostie ieftina care va va strica cu timpul tot incarcatorul – va spun din experienta). Dar, in fine, nu asta este problema, ci Service Return. Cand am luat un laptop mai scump, am cumparat si garantia lor “premium” pe care ti-o flutura cu telefoane dupa ce comanzi. Am sperat ca nu va trebui sa o folosesc, dar dupa doar 3 luni de utilizare a laptopului, tastatura a clacat (scria singura fara sa o folosesti, iluminare pornea din cand in cand ca nebuna in trepte si nu se oprea, cateodata tastatura nu mergea de loc, in fine multe probleme) si evident l-am trimis in garantie. Era evident ca produsul era defect. Dar, spre minunea mea, cu tot cu “garantia premium” a lor, am primis frumos produsul inapoi si mi s-a spus “ca nu are nimic”. Am ramas prost efectiv. Evident, produsul, in mai putin de 24 de ore de cand l-am primit inapoi, avea aceeasi probleme.Probabil, pentru ca produsul meu nu avea zgarieturi si era ca nou, nu au gasit o scuza mai buna sa il respinga. Am zis ca nu se poate, asa ca am filmat, pe parcusul unei intregi saptamani, toate probleme produsului si le-am trimis alaturi de produs. De data asta, nu au mai putut spune ca nu are nimic, asa ca au invitat o alta prostie: “este o problema de soft, nu e treaba noastra”. Asta in conditiile care, dupa cel mai primit, am resetat evident windowsul si evident problema persista. Mi s-a spus “sa fiu atent la ce aplicatii folosesc”. Chiar daca eram la limita nervilor, am sunat la ei, si mi-a raspuns cineva care abia vorbea romana si care mi-a spus pe fata ca nu stiu sa folosesc un laptop. Dupa ce am primit laptopul a doua oara, am reinstalat windowsul si nu am descarcat efectiv un singur program pe el, ca sa le arat ca si in “vanilla” este inutilizabil. Si, ce surpriza, problemele au persistat. Am filmat, le-am trimis pentru a treia oara produsul. De data asta, si-au schimbat explicatia: sigur “tin eu laptopul gresit si se supraincalzeste” si ca “el nu are nicio problema daca stii sa il folosesti”. Atunci, m-am lasat batut, mi-am dat seama ca nu am nicio sansa sa obtin un “replacement”. Asta este, mi-am luat teapa ca sa spun asa. Dar, va recomand sa nu va luati de pe Quickmobile, pentru ca daca aveti vreo problema cu laptopul, sunt sanse spre zero sa rezolvati ceva non-elementar.
    Si eu astept sa intre in stock Air-urile si prefer sa tot astept, decat sa ma risc iar cu astia de la QM.

  • Salut,

    Legat de intrebarea nr. 2, eu am vorbit cu ei pe Messenger (ca deh, am inteles ca doar acolo raspund, si da, chiar raspund acolo), si mi-au spus ca am 1 an garantie internationala si 1 an garantie la ei (adica la Service Return). Acum ca mint sau nu, asta nu pot garanta. Scriu doar ce mi-au comunicat ei, am avut/am aceeasi dilema.

    In alta ordine de idei, comandasem de la ei un macbook pro de 16 inch cu i9 si 1 tb ssd, dar apoi cand am vazut reviews-urile despre pro-urile cu m1, am dat anulare comanda, pentru a imi lua fix varianta de m1 pe care vrei sii tu sa o iei. Banii mi-au intrat inapoi in cont in 3 zile lucratoare.

    Acum eu sunt nedumerit de ce istyle (si alte magazine de genul) nu au anuntat deloc pro-ul, doar air, si fara preturi chiar. Nu prea ma prind de ce dureaza atat de mult. Iar la Noumax (celalalt reseller) din pacate nu au optiunea de rate cu banca unde am eu card de cumparaturi (ING).

    Cat despre achizitia de la QuickMobile, desi comandasem acel macbook cu i9, acum ca am dat anulare comanda, parca n-as mai comanda de la ei, tot din cauza review-urile extrem de negative pe care le-am tot citit pe net. As vrea sa am rabdare sa apara la Istyle, insa nu au dat nici un anunt despre pro-uri, iar la e-mail nu mi-au raspuns (am trimis acum 3 zile mail sa ii intreb). Insa si cu rabdarea asta… stii cum e 🙂

    Te salut,
    Adrian

  • am trecut prin aceeasi dilema si am ales sa cumpar de la noumax. ei zic ca il aduc in 4-5 saptamani, fiind varianta custom. m-am gandit ca fiind reselleri autorizati, sunt mai de incredere. apare in lista distribuitorului oficial(http://www.apcom.ro/cumparare.html) de pe apple.ro -> de unde cumperi.

    in contextul in care quickmobile sunt asa de “simtiti” cu returul, ce te faci daca iti livreaza un alt produs decat cel specificat si cand il returnezi fac mofturi? daca vine primavara inaintea produsului?

  • @alexandru deasta îmi este și mie frică de nesimțirea celor de la Service Return. Este inuman să te tot trimită în service și să îți ofere astfel de răspunsuri obosite. Din ce știu după 3 intervenții service sunt obligați să îți înlocuiască produsul. În cazul de față nu merită nici extragaranția de 4 ani oferită de ei. Nu înțeleg de ce nu sunt trași la răspundere și pot să facă astfel de șmecherii …

  • @adrian din păcate este vorba de o sumă mare de bani, mai ales că sunt primele modele cu noul chip, iar dacă se ivesc probleme trebuie rezolvate. Sigur, în primul an nu e nici o problemă poți apela la orice service, însă dacă se întâmplă ceva după stai și suflii în cafea.

    Eu cred că nu sunt stocuri pentru cele de 16, Apple a lansat rapid doar cele de 8 motiv pentru care la nici un alt reseller nu apar. Spunea cineva pe grup că orice alt model/configurație vine pe comandă în 3-4 săptămâni așa cum zice oaia cu soric mai sus.

    Te salut.

  • oaia cu soric ai perfectă dreptate, sunt destule reclamații pe softpedia unde au primit un produs defect direct în „cutia nouă sigilată” iar când au vrut să facă return l-au scos din garanție că nu este conform, ba că este lovit sau zgâriat sau îndoit.

  • Salut din nou,

    Revin cu ceva interesant ce am aflat discutand cu un consultant apple de la emag pe chat la ei pe site :

    Se pare ca exista optiunea sa mergi intr-un showroom emag, sa le spui ce configuratie vrei, ei sa vorbeasca cu furnizorul si sa iti aduca laptop-ul dorit. Mai jos mesajul de la consultantul emag:

    “”Momentan nu avem informatii in ceea ce priveste venirea pe stoc pentru produsele cu configuratia mentionata, s-au trimis catre noi variantele standard. La fel ca si pe website-ul Apple, se poate aduce pe comanda configuratia dorita luand legatura cu unul dintre showroom-urile eMAG care, la randul sau, sa ia legatura cu furnizorul pentru a aduce in magazin produsul. ”

    Am sunat la emag iar tipul care mi-a raspuns nu stia de treaba asta, insa mi-ar recomandat sa merg intr-un showroom sa vorbesc. Inca nu am apucat.

    Te salut,
    Adrian

  • @adrian Salut. Mulțumesc pentru informație, este bine de știut. Oricum trebuie discutat și prețul 🙂

  • Pfff , intr-adevar este o problemă mare lipsa de încredere si transparenta fata de cei de la QM, astăzi am stat toata ziua căutând cat de seriosi sunt ei . Aceași problemă am avut.o cu cei de la Altex total neseriosi am trimis de 2x un iphone xs 512 in service si a 3.a oara am trimis.o celor de la istyle si problema persista , nu vor sa.mi înlocuiască produsul cu toate ca sa stricat microfonul in a 5.a lună de utilizare . Am depus plângere la ANPC si am vb si cu un avocat …acum astept
    Nu mai am incredere deloc
    Astept sa apara noile laptopuri la cei de la istyle sa achiziționez un air de 512gb cu M1, vorbind cu cei de la Istyle au zis ca exact nu stiu dată dar cu siguranta in Decembrie o sa aibe pe stock.

  • Eu aș cumpăra, dar fără garanție extinsă. Primul an oricum ai garanția internațională, deci nu ești la cheremul celor de la Service Return.

    Statistic, la cele mai multe produse care necesită service defectele apar în primul an de utilizare. Dacă nu va fi nevoie de garanție în primul an cât e valabilă garanția internațională, e puțin probabil să mai ai nevoie după.

    Baftă la cumpărat și să ne spui ce decizie ai luat 🙂

  • @catalin-tanase mulțumesc pentru răspuns. Ai dreptate 😛
    Dacă ar fi fără garanție extinsă ar ajunge la 8259 lei. Chiar nu știu ce să fac …

  • @daniel cam asta este problema tuturor, serviceul. Când ai nevoie te miri de ce motive îți invocă unele total deplasate sau fără legătura cu realitatea. Din ce știu parcă la a 3-a trimitere în service sunt obligați să ți-l schimbe cu altul nou.
    Te sfătuiesc să iei legătura cu Apple Support în România și să discuți cu ei problema cu altex și istyle și să găsiți o soluție.

  • La mine e poveste lunga , cei de la Altex vb f urat si nu imi ofera alta rezolvare , cei de la CordonElectronics zic sa folosesc telefonul fara cont Icloud si Seniorii de la Apple se mira …vaaai mama mea :)))

  • Salut din nou,

    Luni am lasat un mesaj pe instagram-ul celor de la istyle in legatura cu stocul de macbook pro-uri cu m1 si 16 gb ram/512ssd (pe mail nu au raspuns). Mi-au raspuns aseara si mi-au zis ca au in magazin de 2 zile produsele standard, insa pt cele non-standard sa dau mail la istyle-ul din baneasa (mi-au furnizat mail-ul lor). Zis si facut, le-am dat mail cu ce as dori si mi-au raspuns azi ca in magazin se aduc se aduc doar cele standard (cu 8gb ram) si ca daca vreau sa comand varianta modificata, trebuie sa platesc avans 10%. Mai jos mail-ul lor:

    “ Pentru modelul pe care il doriti d-voastra trebuie plasata o comanda speciala deoarece el vine standard cu 8 gb ram.Durata de asteptare este de 3-5 saptamani si se achita un avans de 10% pretul total fiind de 9505 ron.”

    Am mers in magazin (caci doar asa poti face comanda), am achitat 10% si urmeaza sa vina in cel mai bun caz in decembrie, cel mai rau caz ianuarie (ca sunt sarbatorile). Le-am sugerat sa puna pe site faptul ca se pot configura si comanda in magazin , pentru ca lumea nu stie. Evident raspunsul a fost ca e black friday si ca anunta dupa :)) normal, trebuie sa vanda stocurile vechi. Asa ca se gasesc deja la istyle variantele standard, insa pentru cele non-standard trebuie mers la ei si comandat/platit avans. Sper ca a fost util mesajul meu.

    Te salut,
    Adrian

  • Salut,

    si eu ma gandesc la achizitionarea unui MacBook Air cu M1 entry/standard.
    Preturile din Europa sunt cam mari. Cea mai avantajoasa varianta ar fi cea a achizitiei la oferta de Cyberweek a celor de la Adorama (918USD fara taxe), apoi importat produsul cu o companie de parcel forwarding, care se ocupa si de vamuire & co. Pretul final/orientativ ar fi pe la 4500 de lei.

    Ma astept ca si in scenariul asta sa se aplice garantia internationala in primul an, iar in acest prim an sa apara problemele (daca e cazul/musai).

    A mai incercat cineva varianta asta?

    Zi buna,
    Zsolt

Dă-i un răspuns lui oaia cu soric Anulează răspunsul