În cadrul evenimentului MWC23 din Barcelona, cei de la Xiaomi pe lângă noua seria Xiaomi 13 au lansat și o nouă trotinetă electrică numită Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra.

Xiaomi-Electric-Scooter-4-Ultra-featured

Din punctul meu de vedere, Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra este cea mai bună versiune a unei trotinete electrice. Cei de la Xiaomi au înțeles nevoile utilizatorilor și le-au implementat în această nouă versiune. Care sunt aceste nevoi?

  • sistem dual de suspensie
  • putere maximă 940W
  • autonomie a bateriei de până la 70km
  • cauciucuri noi DuraGel, 10 inch, fără cameră și cu rezistență la perforare
  • certificare IP55 pentru stropit cu apă și praf

Xiaomi-Electric-Scooter-4-Ultra-Specs

Cele mai mari probleme la trotinetele electrice sunt pana și autonomia. În martie 2019 mi-am cumpărat o trotinetă electrică Xiaomi Mi 365, cu autonomie de până la 30km, viteză maximă de 25km/h cu 2 anvelope și 2 camere cadou. Am folosit-o pentru a merge la birou din cauză că am rămas fără permis. Drumul de 8.8km de acasă până la Iulius Mall îl făceam cam în 30 minute de mers lejer cu 15-20km/h. Când ajungeam la birou o puneam la încărcat ca să am baterie să mă pot întoarce acasă. Chiar și așa, cu 2 linii din 4 puteam să ajung până acasă, media de km fiind undeva la 20-22km pentru o singură încărcare. Asta însemna să nu mă abat de la drumul inițial, fiind vară mai mergeam în Unirii la o terasă, mai ocoleam prin centru și riscam să rămân fără baterie.

Xiaomi Mi 365 placuta inmatriculare
Mi-am tras plăcută de înmatriculare printată 3D

Am rămas fără baterie normal și a fost interesant. M-am întâlnit cu un prieten pe malul Begăi, am stat la povești, iar seara când să mă întorc acasă mai aveam 1km de parcurs, m-a lăsat bateria. Dă-te jos Ioane și împinge-o. De atunci calculez aproximativ nivelul bateriei și distanța ce o pot parcurge, iar acest lucru e cam trist pentru că dacă uiți să o pui la încărcat rămâi fără baterie când ți-e lumea mai dragă. Se mai întâmplă, iar dacă ai mult de mers o pliezi și te urci în firobuz.

În toți acești ani nu am făcut deloc pană, tot timpul verificam presiunea în roți și le umflam conform manualului, presiunea trebuia să corespundă cu pragurile de greutate descrise. Dacă îmi aduc bine aminte la 95-100kg trebuiau umflate la 4 bar. Neavând presiunea adecvată riști să se frece camera de cauciuc în interior și să faci pană. Colegul meu care venea și el cu trotineta la birou cel puțin o dată pe lună făcea pană. Ba un cui, ba o pioneză, ba un șurub până când s-a hotărât să treacă la cauciucuri de silicon pline. Mi-a spus atunci că e foarte greu să schimbi camera și cauciucul, dar nu l-am crezut până într-o zi când m-am trezit cu roata din față moale. Pe spate se schimbă relativ ușor, pe față e mai nasol că e motorul. După o zi întreagă de meșterit cu șurubelnițe și linguri, am reușit singur să o schimb.

Cea mai mare provocare după ce a trebuit să tai camera pe lângă ventil ca să îl pot scoate afară, a fost introducerea ventilului camerei noi fără să o deteriorez. Nu vroia de nici o culoare pentru că marginea de aluminiu nu permitea introducerea lui în gaură. Să îți pierzi o zi doar ca să schimbi o cameră și un cauciuc asta înseamnă să ai un produs bine „conceput”.

Astfel spus, autonomia trotinetei electrice Xiaomi 4 Ultra este de până la 3x mai mare față de primele modele datorită noului concept de corp de aluminiu ușor cu un lăcaș pentru baterii mai mare împreună cu roți de 10 inch care nu mai folosesc camere, fiind tubless și cu autoregenerare bazată pe un gel special. Viteza este limitată la 25km/h și există un nou mod numit P (pedestrian) pentru zone aglomerate unde limita de viteză pentru trotinete, biciclete este limitată la 5km/h.

Suspensia față / spate face deplasarea mult mai lină, astfel nu vei simți toate gropile, pietrele sau alte denivelări, comparativ cu primele versiuni care mai atenuau un pic datorită cauciucurilor cu cameră. Cei care și-au schimbat cauciucurile cu altele pline de silicon resimt mult mai tare orice obiect / denivelare.

Personal, Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra este alegerea mea favorită a unei trotinete electrice pentru oraș și plimbări. Din păcate, singurul impediment va fi prețul de 4999 lei comparativ cu 1800 lei cât am dat eu pe Xiaomi Mi 365 în 2019.

Voi ați da 4999 lei pe o trotinetă? Ce trotinetă folosiți acum?

Sursă: gadget.ro


#update 04.05.2023 – am înțeles că în următoarele săptămâni urmează să ajungă și în România prin evoMAG. Vă las un link aici cu trotinetele electrice disponibile până acum și o să revin cu link + preț pentru Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra.


#update 05.05.2023 – Trotineta este listată pe evoMAG la prețul de 4999 lei și este în stadiu de precomandă. Detalii aici.


Urmărește-mă pe Google News sau activează

  • Ma bate și pe mine gândul să-mi iau una. Dar cam scumpe 😅

  • Mai Ionica, ne-ai povestit doar cum te-ai chinuit tu sa schimbi camera si cum iti calculai autonomia, mai nimic despre noul model de la Xiaomi, desi internetul geme de specificatii. Hai cu informatii, ca povesti de viata sunt peste tot. Mai mult sau si mai mult neinteresante.

    • Ți-am spus și în articol că este o trotinetă wanna be. Din păcate nu am fost la MWC de la Barcelona ca să își pot face un review sau o detaliere completă așa cum vrei tu. Ți-am pus un video, ai niște specificații și cam aia e nu o să vezi altceva când o să ajungă în țară la noi.
      Scuze că te-am plictisit cu povestea camerei și schimbatul cauciucului.

  • Pretul mare nu este singurul impediment. Mai este si greutatea. M365 avea 12 kg iar asta are 25 kg. Daca nu stai la curte sau daca stai la bloc si nu ai lift (unul mai mare) o vei scoate de 2-3 ori din casa apoi renunti la ea. Nu mai spun de urcat in autobuz, metrou, etc. Din punctul meu de vedere orice trotineta peste 15 kg nu marita cumparata. In cativa ani mai mult ca sigur vor aparea tehnologii noi de acumulatori care sa ofere autonomie mare si greutate mica.

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu