Ai un Passat B6, CBAB, 140hp, 2.0, diesel? Ce ulei folosești?

by on Jun 16, 2016, 22:03
7 8082

În ultima săptămână am luat la rând toate forumurile referitoare le schimbul de ulei, filtre sau alte componente pentru un Passat Variant Sportline 2.0, diesel, 140hp din 2010, motor CBAB.

De prin februarie, de când am Passat-ul mi-am făcut cont pe vwforum.ro unde am citit diverse probleme, lucruri mișto sau ce trebuie sau nu făcut.

Sunt foarte multe discuții în funcție de fiecare categorie a mașinii. Pe mine m-a interesat strict varianta de schimb filtre și ulei, însă părerile sunt împărțite. Se pare că în Europa, toți dealerii recomandă varianta de Castrol Edge Professional Titanium LongLife III. De ce? Pentru că e mai vâscos, și la ei schimbul se face la 30.000km. La noi, datorită poluării, mizeriei, prafului existent se recomandă schimbarea uleiului la 15.000km.

Au căutat pe net variante de filtre și ulei și am găsit 2 tipuri de ulei despre care vreau să vorbesc:

castrol-5w30-fast-longlife-III

Aici nu vorbim de preț. Din ce am citit pe net, pe forum și în cartea mașinii care este în germană, am înțeles că fiecare motor are disponibil doar un singur tip de ulei, de vâscozitate. Pentru un Passat Variant Sportline 2.0 cu 140hp și DPF (filtru de particule) se recomandă varianta de LongLife. Chiar și pe site-ul oficial al celor de la Castrol mi se spune același lucru. Pe unele site-uri de revizie am văzut că s-a folosit Edge FST.

castrol-ulei-passat-b6-20-140hp

Tu ce folosești?

Deții o astfel de mașină? un Passat B6, 2.0, CBAB, 140hp? Ce ulei folosești? Ești mulțumit dacă ai alt brand? Din discuțiile avute, se pare că cei care folosesc varianta optimă pentru motor (5W30 LL III), nu au pierderi de ulei, și nu trebuie să completeze pe parcurs! Alții, se pare că au ajuns să completeze chiar și 1L între schimburi.

La reprezentanță sau dealer?

Nu am înțeles de ce trebuie să plătesc și o ecotaxă? Pe bune? Îl cumpăr de unde vrea mușchiul meu!

castrol-longlife-autoglobus

În schimba la un alt dealer VW, nu reprezentanță prețurile sunt astfel:

castrol-longlife-procar-vw cbab

Dacă tragem linie, peste tot, chiar și în cartea tehnică a mașinii scrie clar că în motor intră 4L, iar în filtrul de ulei 0.3L adică 300ml. Majoritatea spun că fizic, în motor intră 3.8L, iar restul de 200ml se pot băga în filtru atunci când se schimbă. În nici un caz 5L, ca să rămâi tu cu 1L în portbagaj.

Aici o să găsești kit-uri de revizie.

7 COMMENTS

  1. Eu folosesc Valvoline Syn-Power Extreme 5w30 si filtre Purflux. Castrol m-a dezamagit rau in trecut asa ca nu mai este o optiune in nici un fel. La fel si filtrele Mahle, pur si simplu mi-am chinuit masina cu ele.
  2. Salut @Marius
    Eu folosesc Castrol Profesional Titanium LL III 5W30, tocmai pentru că acest tip de ulei este mănușă pentru Passat B6. Ideea nu este că e moft, ci nu îl mănâncă. Am citit multe situații pe net, cum la alte tipuri de ulei, după o perioadă trebuia să completeze cu 100-300g. Cei care au folosit mașina înainte au pus doar Castrol și nu au avut probleme. Cel de la care am luat mașina tot Castrol.
    Cu filtrele nu știu ce să zic că nu am încercat nimic, am schimbat doar cel de ulei. Mi s-a recomandat Mann. Urmează probabil în primăvară toate. Sunat mai bune cele de la Purlflux?
  3. salut, am un Passat 2.0 TDI 140 cp CBAB
    iti recomand Motul 8100 X-Clean + 5w30 , pentru mine a fost si va ramne cel mai bun ulei, masina merge rotund
    motorul n a consumat un gram
    personal eu schimb la 10 mii de km uleiul, si bag numai motorina extra
  4. salut @dan
    Până acum s-a folosit doar LongLife III Castrol încă din 2010 de când este mașina și are 275.000 km și nu mănâncă gram de ulei. Tiind să cred că s-a obișnuit și îi place 🙂
    Am citit pe forum la vw că sunt utilizatori care folosesc Motul 8100 ca și tine, dar parcă îmi este teamă.
    Ai folosit și alt tip de ulei?
  5. Vă salut am și eu o întrebare,am un passat b6 170cp cod motor bmr,ce ulei și filtre îmi recomandați?
  6. Salut @Florin
    Din ce văd ai o mașină din seria PD, diesel, iar uleiul care ți-l dă Castrol este acesta
    Mașina ta ar trebui să fie B6, 125kW (170cp), probabil an 2008 sau 2009 înainte de CR (common rail) pe care o am eu. Ai nevoie de un bidon de 4L, 0.2L intră în filtrul de ulei, iar 3.8L în motor. Nu ai nevoie de 5L, decât dacă ai probleme și îți curge/pierzi ulei și atunci trebuie să completezi.
    Anul trecut am folosit filtre MANN, anul acesta am trecut pe Purflux. Schimbul l-am făcut destul de recent încât nu pot să mă pronunț dacă sunt mai ok sau nu, între timp, îți recomand să cumperi MANN, iar la anul vedem cum se comportă acestea 🙂

Leave a Reply


1. Comentariile fițoșilor, îngâmfațiilor și atotștiutorilor vor dispărea instantaneu!
2. Voia bună este la ea acasă, comentează acum!
3. Orice comentariu, este aprobat automat, dar poate fi șters fără explicații!


Fii și tu social! comments