Chiar dacă sunteți sau nu în temă cu ceea ce înseamnă advertiser sau afiliat, am să vă explic mai jos tot ceea ce trebuie să știți, motiv pentru care balanța de fiecare dată de Black Friday înclină către advertiser deși “munca grea” este făcută de afiliat.

Advertiser

Ai un magazin online și vrei să te promovezi și nu știi cum? Ei bine ai de ales între 2Parale sau Profitshare, unde trebuie să scoți niște bani din buzunar pentru promovare. Adică faci o vânzare de 100 lei, tu ai profit 30lei (în cel mai fericit caz, restul au peste), iar cel care te promovează are 5lei.

Afiliat

Este acel nimuruc, care se promovează peste tot, facebook, ads, google sau orice alt social media, care încearcă să facă și el un 5lei cinstit. Dă peste advertiser, bagă un link, un baner, un client intră pe el și face comandă. Nimurul primește 5lei, iar advertiserul face o comandă.

Cam asta înseamnă advertiser vs afiliat, în mare. Acum să vorbim de Black Friday sau de zilele cu mari reduceri, pentru că aici volumul este mare (pentru unii) și mic pentru alții.

Ce fac ei:

  • schimbă durata cookie-ului, 1-2 zile
  • schimbă comisioanele (adică maxim 1% pentru magazinele mari, pentru cele mici variază)
  • se așteaptă volume mari de vânzări
  • nu vor să investească
  • nu dau bani la afiliați

Ce ar trebui să facă:

  • să lase un comision unic, minim 5% maxim 10%
  • cookie 3 zile, ca să nu vorbim peste 2 ani de cookie cu expirare după 1 oră

Concluzie

Oricum profitul este unul mare, mai mare decât ar trebui și chiar și așa există vânzări record. De ce pe timpul anului pun preț pe afiliat, iar când e vorba de o chestie mai mare își bat joc de el? Din păcate advertiserii cred că aceste vânzări vin chiar dacă nu există afiliați să îi “aducă de mânuță”, însă eu le zic că nu e așa.

black-friday-2015-profitshare

Happy hunting!


Urmărește-mă pe Google News sau activează

Dă-i un răspuns lui Marius Anulează răspunsul