Din păcate senzorul 2 cel pentru DPF este senzorul 1, însă din filtrul de particule, iar senzorul 1 G235 corect este senzorul din turbo. Prima dată am cumpărat senzorul bun, iar mecanicul mi-a spus că nu e corect și trebuie să i-au pe cel din filtrul de particule. L-am schimbat, mi-a dat eroare din nou, deci clar că nu a fost cel corect.

senzorul din turbo
Senzorul 1 Temp Bank 1 G235 03L906088EC

Mi-am cumpărat 03L906088EC care înlocuiește 03L906088AP și costă 483 lei OEM VW sau NGK 411 lei. Ca și timp de schimbat a durat 2 minute, a ridicat mașina pe elevator, a băgat cheia în el, a tras l-a deșurubat cu mâna, l-am pus pe cel nou, a tras firul pe sus și l-am conectat la mufă.

Am ieșit cu ea pe autostradă pentru că deja aveam 5 regenerări care nu s-au întâmplat, iar filtrul a acumulat cenușă. A durat cam 1 lună de zile toată chestia și m-am speriat să nu se înfunde. Nu și-a făcut nici o regenerare, motiv pentru ca m-a pus pe gânduri și am început să citesc despre DPF.

Un lucru e cert și vi-l recomand și vouă. VCDS vă ajută dar vă dă și bătăi de cap. Dacă vă apare spirala, acționați atunci. Dacă vă apare spirala și filtrul de particule atunci e nasol că trebuie să faceți o regenerare forțată pentru că ECU nu a reușit să ducă la bun sfârșit regenerările din varii motive.

Iată că după 7 zile și vreo 400km, mi-a pornit regenerarea filtrului de particule! Am continuat să merg cu ea vreo 1 oră ca să fiu sigur că se regenerează complet fără probleme!

Când vă apar erori în bord, acționați așa cum trebuie. Pune VCDS, verifică și remediază. Dacă nu știi, atunci apelează la un service sau un mecanic bun care se pricepe la tipul vostru de mașină.


Sunt doi senzori numarul 1, de gaze și de temperatură. Cel de temperatură este G235 și se află în turbo, iar cel de gaze se află în filtrul de particule lângă sonda lambda.


Urmărește-mă pe Google News sau activează

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu